Fantastiskt rolig helg!

I fredags gick av bara farten men ridning, hämtning av dotter & cykel hos kompis, handling & bjudning på mat till grannarna. Sen avslutade vi med att få spö av grabbarna mot tjejerna i Sequence. Men det var de värda.
 
Lördagen var det dubbel ridning för dottern, fjärde & sista igen-ridningen för denna gången. Så var vi hemma igen vid 13.30. & så iväg igen & handlade Subway till dottern men jag var fortfarande mätt på himmabakat bröd som min syrras mamma bakat & bjöd på mellan ridlektionerna. Så jätte gott det är med nybakat!
Jo, sybway blev det & sen handlade vi lite påskpresenter till kusinerna. Vi åkte även in till Jägersro till Hööks,Horze & Rusta. Hittade handskar till mig & ett speciellt "gele-handtag"-spö till Alice. Sen hittade jag den här hund/häst skrapan:
 
Den är så väldigt bra när de fäller, för ett drag blir liksom så här mkt:
 
Och halva rumpan blir detta:
Så effektiv.
 
Sen rekade jag var ajg ska gräva upp den giftiga blomman stånds som kommer varje år i hagarna hos & runt oss. Bladen ser ut så här i närbild. Än är de små.
 
På kvällen var vi nere på Millennium & käka fonue med grannarna igen! Alla blev lika mätta. Alltså koma-mätta! (läs vuxna). Men det är så himla gott & så bra service. Efter maten åkte vi hem till oss & spelade lite Sequence igen. Denna gången vann vi vars en gång.
 
Söndagen har bjudit på varierande aktiviteter. Eftersom vi la oss ganska tidigt igår så vaknade vi tidigt 8-8.30. Jag gick ut i trädgården direkt & fixade med städning av kaninburen & snyggade till lite. Sen hjäplte jag till i cafeterian på ridklubben Lillhagen under ponnytävlingen. Kom hem & fortsatte i trädgården med att flytta plantlökar där kaninburen står, räffsa löv, klä av bocken:
 
Jag blir så väldigt göad av städning & nöjd. Det blev jag idag.
 
Efter kvällsmaten var det dax för hoppning för Klara. Idag var det inte så springigt med Lexza utan istället var hon i min hand. Ville jag fortare så gick hon fortare & ville jag mer smaling så blev det mer samling.
Detta var det högsta jag hoppade idag: 1meter
 
Så här gick sista rundan:
 
Utvärdering av dagens pass är att vi aldrig hoppat en kombination så högt med så bra flyt igenom hela & hon gjorde det alla gånger vi hoppade den. Hon tittar till på det "tennis-nätet" som står i den blå oxer, varje gång. Så det är därför jag lägger till rösten. Hon var så duktig hela passet igenom. Löd i allt vi gjorde. Jag tycker hon hoppade väl balanserat i/på alla hinder med bra ryggverksamhet. Jag tycker att dagens grundgalopp är förstklassig för oss, den hjälpte verkligen till. Jag har i många lägen haft enför dålig galopp & haft svårt att känna av det innan den klyddat till det för oss. Men idag var den bra & Lexza kändes stark i kropp, ben & muskler. Och Klara sa matnyttiga saker som var "lätta" att ta till sig & göra rätt. "Sitt djupt i sadeln" "rid på & sitt sedan upp & stäm av"
Ja, lätt som en plätt.
Så här mörkt var det när vi gick hem:
Det knoppande trädet är ett kastanjeträd.
 
Så här fint var det innan vi tränade:
Våren är såååå najs! Sov gott, ses snart!

Kommentera här: