Wow! I made it!

Då var det dax för tävling i Torn idag. & i Torn är det grus, vilket betyder inga broddar i hästskon & lite normalare ridhuskänsla, tycker jag!
Jag hade världens bästa groom med idag: Cecilia Magnusson. Min underbara tränare, Ullis, var på plats med "sina" unghästar. Vilket gäng! Fantastiskt med dessa underbara människor.
 
Första klassen var en 90cm Clear round & det fixade vi:
 
Känslan i denna klassen var mkt bra. Det som var nytänk för mig var: lätta i sitsen mellan hindrena & sporrar på. Detta resulterade i ett bra flyt & bekvämt för Lexza & det funkade på första försöket, vilket var sensationellt. Super nöjd med Lexza, som vanligt & med min ridning, (inte så vanligt). Några snörpliga omtramp blev det men de minskar i antal iaf. & dessa beror på min obeslutsamhet.
 
Andra klassen red jag som en vinnare:
Tyvärr fick jag ett litet pet, kände det inte ens! Men jag fortsatte med min lätta sits & Lexza verkar gilla det mkt!
När jag stod & väntade på de fem före mig så red de alla i undertempo & hästarna verkade inte orka hoppa, mkt tråkig hoppning, jag satt i min sadel & försökte smacka över dom över hindrena. Så det var min första förändring, att ha bra energisk galopp. & tycker ni inte jag lyckades med det?
När jag stod & väntade så stod Lexza helt stilla som om hon sov & tänkte: Hur ska vi kunna väcka oss till en bra runda med bra galopp från detta läget & då blev min plan att galoppera minst ett varv inne på banan i frisk galopp. & jag hann till & med ta två varv, så att funktionärerna tittade konstigt på mig! Men denna rundan var helt klart den bästa vi gjort & jag hade en mkt skön känsla där Lexza hoppade & följde mig på allt jag ville, förutom felgalopp från hinder 1 till 2. Men jag är så himla nöjd med min häst & med min ridning idag. Skönt & uppmuntrande att ha härliga människor runt sig en dag som idag! Tack!
Nice!
1 sara:

skriven

ser fint ut :)

Svar: Tack! Din blogg är jätte fin!
Camilla

Kommentera här: