Dressyr...

...lektion nr.2
Jag har övat flitigt på det jag "lärde" mig förra gången.
-Få kontakt med yttersidan innan du får en innersida
-I vänstervarvet möter jag upp med parallella hjälper
-I högervarv möter jag upp med liksidiga hjälper
Det är som sagt ett enträget övande, men det ger onekligen resultat.
 
Igår fick jag med mig dessa instruktioner:
-känslan att du sitter över hennes bakben
-tempot får inte bli överilat, du måste ha takten, annars tappar hon bakdelen
-lossa höger knät
-skapa en yttersida
Mycket bra känsla under lektionen & avslutade med ett smile!
 
Gym träningen höll på att  inte bli av! Solen sken när jag kom hem efter jobb & jag tänkte att -Det är inte ofta den tittar fram, så på med bikinin & njut! Men sen blev det molnigt & gymmet kallade med stora bokstäver! Så gymmet blev av & jag känner av det i armarna idag. Jag hade gärna känt av det i benen oxå, men man kan inte få allt! Fick en massa fina komentarer av min fina Cia, som jag ska försöka ta åt mig! Vilket är svårt när man inte känner sig nöjd med resultatet! Ja,ja nog om det!
Idag skulle jag ridit Jolly men ägaren är tillbaka så jag har "bara" Lexza att rida idag. Lexza ska få "lufs" efter gårdagens dressyrpass, det blir troligast i havet & mkt skritt!
 
Crossfire serien är en av mina favoriter, då det nu har kommit ut en nr.4:a i serien så läser jag om böckerna, fast nu på engelska! Har ni inte provat läsa Sylvia Day's böcker så har ni missat något. alla hennes böcker innehåller samma hetta som sprider sig i hela kroppen. Som jag sagt innan: Läs & njut!
 
Jag satt & kollade in tävlingsdatabasen igår & börjar planera min höst av tävlingar. Jag har anmält mig till Allsvenska laget div.2. Hoppas få vara med & vill förbereda mig bra med att utv & tävla lite innan, så klart! Men ännu finns det inte så mkt att välja på i august/ september. Jag hoppas att klubbarna är sena med sina proppar bara! Jag skulle vilja till Torn, Skabersjö, Flyinge & Trolleholm bla. Tänkte ut & tävla lite LC dressyr oxå. Har lärt in det nya programmet för 2015! Det gäller att vara ute i god tid, tävlingen är ju redan om 2 månader!
Peace, love and understandings!

Kommentera här: