Rabarber...

Jag har haft min rabarber i 5 år ca & i år växte det stora blommor från den.
 
Jag frågade på en plantskola vad jag skulle göra & dom sa att jag skulle klippa ner blommorna om jag ville använda rabarbern, precis som på örter etc. Så det gjorde.
 
Ja, idag var det styrketräning på mitt gym schema. Sagt & gjort så körde jag 20min kondis/uppvärmning först & sen en massa maskiner & övningar i nästan 1,5h. Jag käner av det i mage & armar. Sittmusklerna hra jag ju haft träningsverk i nu 2 dagar!
 
Härom dagen blev jag stoppad av en sjukgymnast som frågade mig vad för avancerat jag gjorde härom dagen med hopprepet. Hon sa: -Jag blev så imponerad så jag var tvungen att titta trots att jag hade en patient!
Shit vad det kändes coolt, då! För det första känner jag mig inte speciellt smidig när jag hoppar hopprep & för det andra trodde jag ingen tyckte detskulle se avancerat ut!
I'm feeling special!
 
Idag fick Lexza hoppa lite högre:
Dom är 40cm & det var uppvärmningen. Idag red jag på ett tredelat pessoa. Det var andra gången. Första gången verkade hon inte gilla det speciellt, men idag hade det den rätta effekten. Jag behövde inte alls mkt tryck i handen & hon lyssnade jätte fint! Förrutom på detta hindret:
Det var det högsta av dom vi hoppade & låg på 60cm. Ja, hon slängde upp huvudet & kastade sig öber det, som förr, innan jag fick berättat för henne att så vill jag inte att du gör!
 
Och så hoppade vi detta. Som hon hoppade bra alla gånger
Det var 55cm i bakkant. Jag vet inte varför hon hoppade bra på detta varenda gång & det andra tvärtom!
Men vi hoppade väl en 13 språng totalt idag! Fin!
 
En morgon när jag körde in till jobb fotade jag dessa fina lökblommorna längs vägen från Mobilia till Dalaplan.
Bilderna här säger inte vad ögat såg på mig!
 
Jag har läst en gammal bok igen:
Ja, den ger mystik i livet. Om jag säger så!
 
Ha en skön helg! För det ska jag!

Kommentera här: