40+ Equi Tour

Ikväll har jag varit på infomöte om denna tävling. Den går som en allsvenska, i tre tävlingstillfälle med max fyra ryttare per tävling & höjden är 80cm. Åh, det ska bli så spännande!
Så nu sitter jag & planerar hur jag & Lexza bäst ska kunna förbereda oss genom olika tävlingar. Den första tävlingen i Touren går i Lund den 22/8. & ni känner ju mig! Jag kan inte komma dit på min första tävling på ett helt år. Jag måste ut på någon/några innan. Det är ju tre veckor tills Lund tävlingen, så om jag åker på en tävling till helgen i Perstorp, helgen efter ska jag absolut till Åsbo & helgen efter är det Lund! Frågan är om jag ska ta Åsbo & sen Lund, eller ta Perstorp, Åsbo & Lund????? Om jag åker till Perstorp, ska jag ta en klass eller två? Den lägsta är 95cm & den andra är 1m. Fördelen med att ta Perstorp är att jag förbereder mig till allsvenskan i lugn & ro & har ingen stress att prestera. En annan fördel med Perstorp är att jag kan känna på höjden & skulle det kännas högt så hoppar jag lägre i Åsbo, känns höjden ok i Perstorp hoppar jag 90cm & 1m i Åsbo & fyller på mina säkerhets depåer. Som sagt många beslut!
Jag bestämmer mig om Perstorp efter hoppträningen på onsdag...
 
Imorgon är det dressyrträning, wihoo!
Natti!

Kommentera här: